Frontline vinner det prestigefyllda priset ”Brand of the year”
Husdjursägarna har talat: De älskar Frontline
Fler hund- och kattägare än någonsin
Mycket kan man skylla corona för och det är med stor sannolikhet också tack vare corona som det finns fler hundar och katter i svenska hem än någonsin förr.
Faktum är att var femte familj har en hund, medan 14 % har en katt. Det innebär att många svenskar är medvetna om hemmets objudna gäster – fästingar, loppor och löss. Det är eventuellt också orsaken till att 2 400 svenskar har röstat fram Frontline till årets varumärke tillsammans med de 115 000 övriga husdjursägarna, fördelade på 41 länder.
Vi tackar dig
Den globala ”World Branding Awards” utser varje år de bästa varumärkena baserat på deras arbete och prestationer. Vi vill rikta ett stort tack till dig som röstat på Frontline. Vi kommer att fortsätta vara en kunskapskälla för vardagen med hund och katt, och göra vårt yttersta för att dina husdjur i så stor utsträckning som möjligt ska slippa parasiter.